dilluns, 18 de març del 2013

Just Sociats Asensio

Just Sociats Asensio
Comencem el nou apartat d´entrevistes, amb el que es podria denominar un dels atletes mes polivalents d´aquest moment.
Nascut a Sant Feliu Sasserra i resident a Terrassa des de 2009, tenim el plaer de presentar a Just Sociats Asensio de l´equip New Balance amb una edat de 35 anys.
Primer de tot li donem les gracies per la voluntat e implicació que ha demostrat en ajudar-nos, nomes demanar-li sabent lo enfeinat que estava preparant la Marató de Barcelona.
Coneixem una mica mes d´ell observant una petita part dels seus grans resultats...
 Palmarès:
-2 vegades CAMPIÓ DE CATALUNYA DE CURSES DE MUNTANYA
-1 SUBCAMPIONAT D’ESPANYA DE CURSES DE MUNTANYA
-1 TERCER LLOC EN UN CAMPIONAT D’ESPANYA DE CURSES DE MUNTANYA
-INTERNACIONAL ABSOLUT EN CURSES DE MUNTANYA PER LA RFEA, FEDME i per la FEDERACIÓ D’ENTITATS EXCURSIONISTES DE CATALUNYA (FEEC)
-2 vegades CAMPIÓ D’EUROPA DE CURSES AMB RAQUETES DE NEU
-4 vegades CAMPIÓ DE LA COPA DEL MÓN DE CURSES DE MUNTANYA AMB LA SELECCIÓ CATALANA
-Un CINQUÈ lloc individual en la COPA DEL MÓN DE CURSES DE MUNTANYA
Millors marcas personals
Marató: 2h 23min 25seg - Barcelona 2013
Mitja Marató: 1h 6min 23seg - Barcelona
2010
10 KM: 30min 39seg -
Cursa dels Nassos
2012
 Desprès de veure les magnifiques marques que ha aconseguit, incidim una miqueta mes en la seva vida atlètica.
-Just, ens podries explicar com ha sigut la teva trajectòria atlètica fins arribar a ser atleta profesional?


Practico l’atletisme des de ben petit, quan tenia 12 anys em vaig iniciar a l’atletsime al Club Atlètic Manresa, primer només era “jugar” fent totes les especialitats del món de l’atletisme i mica en mica em vaig anar especialitzant en curses  de fons. A partir d’aquí ha sigut una evolució natural passant per la pista, el cros, les curses d’asfalt i, en els darrers anys, m’he introduït a la muntanya, un medi per on córrer és molt agraït i m’encanta, ho disfruto moltíssim. De totes maneres també vaig tenir una etapa d’uns 8 anys, entre els 20 i els 28 aproximada ment, on vaig deixar totalment l’atletisme per temes d’estudis i laborals...durant aquests anys vaig fer “muntanya tradicional”, cosa que m’ha servit per poder-me desplaçar molt bé per la muntanya en el meu retorn al món atlètic en els darrers anys.

-En que constaria una setmana rutinaria d´entrenaments?
Doncs depèn molt de l’època de l’any en la que ens trobem, dels objectius,..., però el què si que està clar es que surto a córrer cada dia de la setmana, si no passa res no hi ha cap descans, tan sols algun “descans actiu” els dies previs a les competicions que consisteixen en rodar uns 30 minuts suau, uns estiraments i unes rectes progressives...la resta de dies toca entrenar més...ja sigui en una sola sessió o en dues sessions diàries depenen de la disponibilitat...puc entrenar entre 90’ i 3-4 hores diàries segons l’època...i els quilòmetres també varian, aquest hivern, en la preparació de la marató,  he fet una mitja de 20km diaris...es a dir, uns 140km setmanals...
-Quina es la motivació que t´acompanya quan toca un dia dur d´entrenaments?
Crec que els entrenaments durs són més fàcils de fer que els que són més suaus...quan miro el planing d’entrenament setmana a setmana localitzo ràpidament aquells entrenos forts i ja em començo a mentalitzar, com si sigués una “mini competició”, de manera que quan arriba el moment d’entrenar ja estic preparat per fer-ho, si vull millorar cal entrenar fort. Moltes vegades aquells entrenaments de transició, més suaus, que tan sols serveixen per acumular kms o per recuperar, es fan més llargs i pesats que els entrenaments més forts!
-De totes les victòries aconseguides, quina es la que es podria dir que mes satisfacció t´ha donat?
Doncs mira, me’n vaig enrere, molt enrere...quan tenia 14 anys vaig guanyar un CAMPIONAT DE CATALUNYA DE CROS a la VALL DE BIANAYA...en aquell cros jo no era el màxim favorit ni molt menys, però per circumstàncies de la cursa, un company va caure en un moment donat, vaig aconseguir guanyar contra pronòstic...per darrera meu van arribar alguns noms que segur que us sonaran com ROGER ROCA, CARLES CASTILLEJO, ADRIÀ GARCIA...
-Dins de totes les curses que has disputat, quina seria la que mes t´agrada disputar?

No em sabria decidir per una cursa concreta, en totes els hi trobo quelcom especial, des de la PUJADA A LA TORRE DE COLLSEROLA  que he guanyat en dues ocasions fins a la MATAGALLS-MONTSERRAT que també vaig guanyar aquest any...en totes les curses puc destacar alguna cosa...el més important és poder disfrutar d’aquest esport, l’atletisme, ja sigui corrent per asfalt o per muntanya, però corrent, coneixent món i compartint excel·lents moments amb grandíssimes persones, això és el que més m´agrada destacar, conèixer món i gent nova!
-Quins son els teus pròxims reptes d´aquesta temporada?
Doncs aquest diumenge la MARATÓ DE BARCELONA on intentaré acostar-me a les 2h20’...i a partir d’aquí ja entro en la temporada de muntanya on els objectius són participar en la vàries proves de la COPA DEL MÓN començant a ZEGAMA a finals de maig, COPA D’ESPANYA i intentar pujar al podi en els CAMPIONATS tants Català com Espanyol...
-Abans d´acomiadar-nos, podries donar un consell als atletes de l´Arec Terrassa?
Que disfrutin d’aquest gran esport, que cadascú busqui la superfície que més li agradi, que més l’ompli i el satisfaci com a persona i a córrer....tant bo és aquell que fa un 1000 en pista com aquell que fa una marató d’asfalt o un ultra de muntanya, el més important és disfrutar en tot moment del què estem fent. A partir d’aquí està clar que cal marcar uns objectius, fer una planificació, cuidar-se, entrenar com cal, descansar...però com deia, el més important, és la il·lusió per corre que ens portarà a sacrificar-nos per aquest gran esport!
I, fins aquí la primera entrevista realitzada a un troç d´atleta professional.Nomes donar-li les gracies, demanar-li que ens ompli de noves emocions amb les seves victòries i enviar-li els nostres millors desitjos.
Moltes gracies i infinits km´s!